Publication:
Building metacognitive skills using AI tools to help higher education students reflect on their learning process

dc.contributor.authorMazari, Nacereddine
dc.date.accessioned2025-03-03T17:36:13Z
dc.date.available2025-03-03T17:36:13Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis study examines how AI can be used to improve higher education students’ ability to learn effectively. The research focuses on using AI to enhance metacognition, which is the students’ ability to understand and control their learning processes. Specifically, the study explores the potential of AI-powered prompts to encourage individuals to reflect on their learning and explain their understanding of the materials provided by teachers. Additionally, it highlights the benefits of implementing AI-powered learning companions to provide personalized support and guidance throughout the learning process. Recommendations for future research include investigating how AI can further improve students’ self-regulation skills and enhance peer-review processes through AI-generated feedback.en
dc.description.abstractEste estudio examina cómo la IA puede ser utilizada para mejorar la capacidad de los estudiantes de educación superior para aprender de manera efectiva. La investigación se centra en utilizar la IA para mejorar la metacognición, es decir, la capacidad de los estudiantes para comprender y controlar sus procesos de aprendizaje. Específicamente, el estudio explora el potencial que tienen las indicaciones dadas a la IA para alentar a las personas a reflexionar sobre su aprendizaje y explicar su comprensión de los materiales proporcionados en sus clases. Además, destaca los beneficios de implementar compañeros de aprendizaje con AI para proporcionar apoyo y orientación personalizados durante todo el proceso de aprendizaje. Las recomendaciones para futuras investigación incluyen las formas en que la IA puede mejorar aún más las habilidades de autorregulación de los estudiantes y los procesos de revisión por pares a través de la retroalimentación generada por IA.spa
dc.format.extent20
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.citationMazari, N. (2025). Building Metacognitive Skills with AI: Using AI Tools to Help Learners Reflect on Their Learning Process. RHS-Revista Humanismo y Sociedad, 13(1), xx-xx. https://doi.org/10.22209/rhs.v13n1a04
dc.identifier.doi10.22209/rhs.v13n1a04
dc.identifier.issn2339-4196 (En línea)
dc.identifier.urihttp://fer.uniremington.edu.co/ojs/index.php/RHS/article/view/706
dc.identifier.urihttps://repositorio.uniremington.edu.co/handle/123456789/6360
dc.language.isoeng
dc.publisherCorporación Universitaria Remingtonspa
dc.publisher.facultyDirección de Humanidadesspa
dc.rightsDerechos Reservados - Corporación Universitaria Remington, 2025
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.licenseAtribución-No Comercial-Sin Derivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectLearning processen
dc.subjectAIen
dc.subjectMetacognitive Skillsen
dc.subjectStudentsen
dc.subjectProceso de aprendizajespa
dc.subjectIAspa
dc.subjectHabilidades metacognitivasspa
dc.subjectEstudiantesspa
dc.titleBuilding metacognitive skills using AI tools to help higher education students reflect on their learning processeng
dc.titleCreación de habilidades metacognitivas utilizando herramientas de IA para ayudar a los estudiantes de educación superior a reflexionar sobre su proceso de aprendizajespa
dc.typeArtículo de revista
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.localArtículo de revista
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Files
Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
RHS_a04v13n1.pdf
Size:
423.38 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
126 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: